Efektivitas Model Pembelajaran Stay and Stray dengan Media Flashcard Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik pada Materi Sistem Pernapasan di Kelas XI SMA
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
The copyright of the received article shall be assigned to the journal as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish the article in various forms (including reprints). The journal maintains the publishing rights to the published articles. Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from the journal with an acknowledgment of initial publication to this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Agung, Iskandar. (2010). Meningkatkan Kreativitas Pembelajaran Bagi Guru. Jakarta: Bestari Buana Murni.
Agus. (2010). Cooperative Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta : Pustaka Belajar
Hosnan, M. (2014). Pendekatan Saintifik Dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Kustandi, Cecep. (2011). Media Pembelajaran Manual dan Digital. Bogor: Penerbit Ghalia Indonesia
Lie, A. (2008.) Mempraktikan Cooperative Learning di Ruang-Ruang Kelas. Jakarta: Grasindo.
Rosmaini, Suryawati, E, & Mariani N. L. (2004). Penerapan Pendekatan Struktural Think–Pair–Share (TPS) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Dan Aktivitas Siswa Kelas I.7 SLTP N 20 Pe-kanbaru Pada Pokok Bahasan Keanekaragaman Hewan. Jurnal Biogenesis, 1(1):9-14, 2004.
Rusman. (2011). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Susilana, R. dan Riyana, C. (2009). Media Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Trianto. (2009). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif Progresif. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Daryanto & Syaiful Karim. (2017). Pembelajaran Abad 21. Malang: Gava Media.
Hosnan, M. (2014). Pendekatan Saintifik Dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Kustandi, Cecep. (2011). Media Pembelajaran Manual dan Digital. Bogor: Penerbit Ghalia Indonesia.
Kustiyati, Nurul, et al. (2017). The Developmen of TSTS Teaching Strategy With Outdoor Learning Method in System of Linear Equetion and Inequality Material. Proceedings Education and Language. Hal. 611-618.
Lie, A. (2008). Mempraktikan Cooperative Learning di Ruang-Ruang Kelas. Jakarta: Grasindo.
Rosmaini, Suryawati, E, & Mariani N. L. (2004). Penerapan Pendekatan Struktural Think–Pair–Share (TPS) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Dan Aktivitas Siswa Kelas I.7 SLTP N 20 Pe-kanbaru Pada Pokok Bahasan Keanekaragaman Hewan. Jurnal Biogenesis, 1(1): 9-14.
Pradana, V.G., & Pramukantoro, J.A. (2013). Perbedaan Model Pembelajaran Kooperatif Two Stay Two Stray (TSTS) Dengan Group Investigation (GI) Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Kompetensi Menerapkan Dasar-Dasar Teknik Digital. Jurnal Pendidikan Teknik Elektro, 2(2): 661 – 668.
Rusman. (2011). Model-Model Pembelajaran Mengembangkan Profesionalisme Guru. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Susilana, R. dan Riyana, C. (2009). Media Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Trianto. (2009). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif Progresif. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.