Building Religious Harmony Among Young Children: Experience from Indonesian Elementary School
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Copyright and Licensing
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. In line with the license, authors and users (readers, etc.) are allowed to share and adapt the material. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors remix, transform or build upon the material, authors must distribute their contributions under the same license as the original.
References
Abdullah, M. Amin. 1999. “Relevansi Studi Agama di Era Pluralisme Agama.” In Muhammad Sabri. Keberagamaan yang Saling Menyapa: Perspektif Filsafat Perenial. Yogyakarta: Bigraf.
Abdullah, M. Amin. 2005. “Perspektif Analitis dalam Studi Keragaman Agama: Mencari Bentuk Baru Metode Studi Agama.” In Harmoni Kehidupan Beragama: Problem, Praktik dan Pendidikan, edited by Alef Theria Wasim. Yogyakarta: Oasis Publisher.
Silabus Pendidikan Agama Kristen dan Budi Pekerti 2016-2017 SD Negeri 46 Hulontalangi. 2016. Kota Gorontalo.
Djam’annuri. 2002. Agama Kita: Perspektif Sejarah Agama-Agama (Sebuah Pengantar). Yogyakarta: Kurnia Kalam Semesta Bekerjasama dengan Lembaga Studi Filsafat Islam.
Hanafi, Hasan. 2001. Agama, Kekerasan, dan Islam Kontemporer, (terj.) oleh Ahmad Najib. Yogyakarta: Jendela.
Kementerian Pendidikan Kebudayaan Republik Indonesia. 2013. Buku Tematik Kelas 2 Tema 1, Hidup Rukun. Jakarta: Grafindo.
Madjid, Nurcholish. 2001. Pluralitas Agama: Kerukunan dalam Keragaman. Jakarta: Kompas.
Madjid, Nurcholish. 2005. Islam, Doktrin dan Perdaban, Sebuah Telaah Kritis tentang Masalah Keimanan, Kemanusiaan dan Kemodernan. Jakarta: Paramadina.
Makin, Al. 2016. “Unearthing Nusantara’s Concept of Religious Pluralism; Harmonization and Syncretism in Hindu-Buddhist and Islamic Classical Texts.” Journal Al-Jāmi‘ah. Vol 54 (2): 28–29.
Mukti, Ali. 1976. Ke-Esa-an Tuhan dalam Al-Qur’an. Yogyakarta: Yayasan Nida.
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran. 2016. Pendidikan Agama Budha dan Budi Pekerti, SD Negeri 46 Hulontalangi. Kota Gorontalo.
BPS Gorontalo. 2017. Badan Pusat Statistik (BPS) Provinsi Gorontalo 2016/2017.
Sekolah, Dokumen. 2017. Data Jumlah Peserta Didik SD Negeri 46 Hulontalangi Kota Gorontalo 2017.
Shihab, M.Quraish. 2002. Tafsir al-Misbah: Pesan, Kesan dan Keserasian al-Qur’an, cet. Ke-1. Jakarta: Lentera Hati.
Sugiyono. 2008. Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.
Suseno, Franz Maghnis. 2005. “Kerukunan Beragama dalam Keragaman Agama: Kasus di Indonesia.” In Harmoni Kehidupan Beragama: Problem, Praktik dan Pendidikan, edited by Alef Theria Wasim. Yogyakarta: Oasis Publisher.
Undang-Undang Sistem Pendidikan Nasional 2008 UU RI No. 20 Tahun 2003. n.d. Jakarta: Sinar Grafika.
Wahid, Abdurrahman. 1998. “Dialog Agama dan Masalah Pendangkalan Agama” in Komarudin Hidayat dan Ahmad Gaus AF. Passing Over: Melintas Batas Agama. Jakarta: Gramedia dan Paramadina.
Zuhri, H. 2016. Studi Islam: Sebuah Pengantar. Yogyakarta: FA Press.