Students' Attitudes towards Teachers: The Importance of Education as a Means to Address Ethical Challenges in Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Cahyono, E. A. (2019). Pengetahuan ; Artikel Review. 12(1). Https://Lppmdianhusada.Ac.Id/E-
Journal/Index.Php/Jk/Article/View/96
Dimyati, D. (2010). Peran Guru Sebagai Model Dalam Pembelajaran Karakter Dan Kebajikan Moral Melalui Pendidikan Jasmani. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 1(3). Https://Doi.Org/10.21831/Cp.V1i3.238
Djuwita, P. (2017). Pembinaan Etika Sopan Santun Peserta Didik Kelas V Melalui Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan Di Sekolah Dasar Nomor 45 Kota Bengkulu. Jurnal Pgsd, 10(1), 27–36. Https://Doi.Org/10.33369/Pgsd.10.1.27-36
Eka Santika, I. W. (2020). Pendidikan Karakter Pada Pembelajaran Daring. Indonesian Values And Character Education Journal, 3(1), 8–19. Https://Doi.Org/10.23887/Ivcej.V3i1.27830
Hamidah, Kusuma, J. W., Aisyah, Ramadhaniyati, R., Susanto, Kase, E. B. S., Sadipun, B., Priakusuma, A., Asmarany,
A. I., & Wijayanti, I. D. (2023). Pendidikan Karakter. Cendikia Mulia Mandiri.
Https://Www.Google.Co.Id/Books/Edition/Pendidikan_Karakter/D5pxeaaaqbaj?Hl=Jv&Gbpv=1
Jaya, I. (2019). Penerapan Statistik Untuk Penelitian Pendidikan (Pertama). Kencana. Https://Www.Google.Co.Id/Books/Edition/Penerapan_Statistik_Untuk_Penelitian_Pen/LxindwaaqbajHl=
Jv&Gbpv=1&Dq=Dalam+Pengolahan+Data+Diperlukan+Penelitian+Lebih+Dalam+Karena+Harus+Diola
h+Berupa+Angka&Pg=Pt22&Printsec=Frontcover
Jia Chzin, D. T., & Surat, S. (2021). Sorotan Literatur Bersistematik: Faktor-Faktor Mempengaruhi Pencapaian Akademik Pelajar. Malaysian Journal Of Social Sciences And Humanities (Mjssh), 6(12), 137–157. Https://Doi.Org/10.47405/Mjssh.V6i12.1210
Kuswandi, A. A., & Masitoh, I. (N.D.). Etika Peserta Didik Terhadap Guru. Https://E-Jurnal.Staisumatera-
Medan.Ac.Id/Index.Php/Audcendekia/Article/Download/117/87
Legi, H., Samosir, L., & Tambunan, L. L. (2023). Manajemen Konflik Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka Di Era Digital. 2(3). Https://Jurnal.Arkainstitute.Co.Id/Index.Php/Nautical/Article/View/828
Lestari, S. (2020). Pengembangan Karakter Berbasis Budaya Sekolah. Pilar Nusantara. Https://Books.Google.Co.Id/Books?Hl=Id&Lr=&Id=Umm3eaaaqbaj&Oi=Fnd&Pg=Pa72&Dq=Tantangan
+Etika+Di+Sekolah+Mencakup+Berbagai+Aspek,+Termasuk+Interaksi+Antar+Siswa,+Hubungan+Antara
+Siswa+Dan+Guru,+Kebijakan+Sekolah+Dan+Pengaruh++Perkembangan+Teknologi+Serta+Budaya+Yan
g+Selalu+Berubah&Ots=_H1xmareyz&Sig=Wboibwujpb7misui9ajrtzbjg3m&Redir_Esc=Y#V=Onepage
&Q&F=False
Mania, S. (N.D.). Implementasi Pendidikan Multikultural Dalam Pembelajaran. 13(1). Https://Journal3.Uin-
Alauddin.Ac.Id/Index.Php/Lentera_Pendidikan/Article/View/3811
Manurung, R. T. (2012). Pendidikan Antikorupsi Sebagai Satuan Pembelajaran Berkarakter Dan Humanistik.
Https://Www.Academia.Edu/Download/40950779/8.Pdf
Mutiani, M., Sapriya, S., Handy, M. R. N., Abbas, E. W., & Jumriani, J. (2021). Pembinaan Etika Peserta Didik Melalui Pembelajaran Tematik-Integratif Di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(3), 704–709. Https://Doi.Org/10.31004/Edukatif.V3i3.397
Nasikhin, N., & Shodiq, S. (2021). Different perspective of religious education in islamic theology and west theology. Jurnal Al-Fatih, 4(2), 328-342.
Nasikhin, N., Ikhrom, I., & Sutiyono, A. (2022). Sekolah online di masa pandemi COVID-19, bagaimana tanggapan guru dan siswa sekolah dasar?. Jurnal Muara Pendidikan, 7(1), 47-59.
Nasution, D. N. (2022). Etika Sopan Santun Siswa Kelas V Dalam Proses Pembelajaran Di Sekolah Dasar Negeri 106211 Kampung Padang. . . Oktober, 4(2). Https://Ejournal.Unib.Ac.Id/Index.Php/Pgsd/Article/Viewfile/2881/1387
Nurhamida, I. (2018). Problematika Kompetensi Pedagogik Guru Terhadap Karakteristik Peserta Didik. Jurnal Teori Dan Praksis Pembelajaran Ips, 3(1), 27–38. Https://Doi.Org/10.17977/Um022v3i12018p027
Pradana, G. W., & Ma’ruf, M. F. (2015). Desentralisasi Pendidikan. Unesa University Press.
Https://Statik.Unesa.Ac.Id/Profileunesa_Konten_Statik/Uploads/Perpustakaan/File/E914e72b-0fc6-4ffe-
fd-Fa1564241aa8.Pdf
Prastyawati, T., Aji, D. S. D., Si, M., Soraya, D. J., & Hum, M. (N.D.). Pengaruh Pola Asuh Otoriter, Autoritatif, Permisif Orang Tua Terhadap Perilaku Prososial Siswa Sekolah Dasar. Https://Doi.Org/10.21067
Ramadhani, W. F., & Pahlevi, T. (2023). Pengaruh Model Pembelajaran Simulasi Berbantuan Media Pembelajaran Kumospace Terhadap Hasil Belajar Dan Motivasi Belajar Siswa Kelas Xi Mp Di Smk Negeri 1 Ngawi. 11(2). Https://Journal.Umpo.Ac.Id/Index.Php/Dimensi/Article/Download/7143/2724
Redhana, I. W. (2019). Mengembangkan Keterampilan Abad Ke-21 Dalam Pembelajaran Kimia. 13(1).
Https://Doi.Org/10.15294/Jipk.V13i1.17824
Rindiasari, Hidayat, Yuliani, P. R., Hidayat, W., & Yuliani, W. (2021). Uji Validitas Dan Reliabilitas Angket Kepercayaan Diri. Fokus (Kajian Bimbingan & Konseling Dalam Pendidikan), 4(5), 367. Https://Doi.Org/10.22460/Fokus.V4i5.7257
Shinta, M., & Ain, S. Q. (2021). Strategi Sekolah Dalam Membentuk Karakter Siswa Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 4045–4052. Https://Doi.Org/10.31004/Basicedu.V5i5.1507
Siregar, S. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif: Dilengkapi Dengan Perbandingan Perhitungan Manual &Spss
(Pertama). Kencana.
Https://Www.Google.Co.Id/Books/Edition/Metode_Pemilihan_Kuantitatif/Ijtmdwaaqbaj?Hl=Jv&Gbpv=1
&Dq=Menurut+Siregar,+Prosedur+Pemecahan+Masalah+Dalam+Metode+Penelitian+Deskriptif+Mengga
mbarkan+Objek+Penelitian&Pg=Pa8&Printsec=Frontcover
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Cv. Alfabeta.
Https://Www.Scribd.Com/Document/391327717/Buku-Metode-Penelitian-Sugiyono
Sujadi, E. (2018). Kode Etik Profesi Konseling Serta Permasalahan Dalam Penerapannya. Tarbawi : Jurnal Ilmu Pendidikan, 14(2), 69. Https://Doi.Org/10.32939/Tarbawi.V14i2.298
Suprayitno, A., & Wahyudi, W. (2020). Pendidikan Karakter Di Era Milenial. Deepublish. Https://Www.Google.Co.Id/Books/Edition/Pendidikan_Karakter_Di_Era_Milenial/Tzpwdwaaqbaj?Hl=Jv
&Gbpv=1
Supriatin, F. E., Marliana, Lin, Sangadji, S. S., Paerah, A. M. K., Dharta, F. Y., Afkar, & Efroliza. (2022). Metodologi Penelitian. Cendekia Publisher. Https://Books.Google.Co.Id/Books?Id=Vmzzeaaaqbaj&Pg=Pa46&Dq=Buku+Sugiyono+Tentang+Kuantita
tif&Hl=Jv&Newbks=1&Newbks_Redir=1&Sa=X&Ved=2ahukewjvntpu_56caxvosmwghcbeat0q6af6bagle
ai
Sutarna, N. (N.D.). Pendidikan Karakter Siswa Sekolah Dasar Dalam Perspektif Islam.
Https://Jurnal.Fkip.Uns.Ac.Id/Index.Php/Snip/Article/Download/8948/6509
Suwardana, H. (2018). Revolusi Industri 4. 0 Berbasis Revolusi Mental. Jati Unik : Jurnal Ilmiah Teknik Dan Manajemen Industri, 1(2), 109–118. Https://Doi.Org/10.30737/Jatiunik.V1i2.117
Waani, F. J., & Kandowangko, N. (2019). Peran Pendidikan Dalam Proses Perubahan Sosial Di Desa Tumaluntung Kecamatan Kauditan Kabupaten Minahasa Utara. 12(4). Https://Ejournal.Unsrat.Ac.Id/Index.Php/Holistik/Article/View/25466
Zulfikri, A. (2023). Hubungan Antara Pola Attachment Orang Tua Dan Keinginan Untuk Melakukan Hubungan Seks Pranikah Pada Remaja: Analisis Peran Faktor-Faktor Psikologis Dan Konteks Keluarga. Jurnal Psikologi Dan Konseling West Science, 1(03), 153–163. Https://Doi.Org/10.58812/Jpkws.V1i03.427
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Research Journal on Teacher Professional Development (ISSN 2988-0432) Published by Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang, Indonesia.
Alamat: Jl. Prof. Dr. Hamka, Tambakaji, Kec. Ngaliyan, Kota Semarang, Jawa Tengah, Kode Pos 50185