Research Journal on Teacher Professional Development

The Research Journal on Teacher Professional Development (RJTPD) journal is a means to publish various research results in education and learning in the realm of early childhood education, basic education, secondary education, and higher education. It is hoped that various research results and scientific studies published can contribute to the development of science, technology, and the arts in order to support the realization of professional educators.

 



Journal Homepage Image

Focus and Scope

  • Focus-Research Journal on Teacher Professional  adalah untuk memberikan pemahaman yang lebih baik kepada pembaca tentang Pendidikan Guru profesional dari berbagai perspektif, yang mencakup penelitian kepustakaan dan studi lapangan, dan menyajikan perkembangan dengan referensi khusus untuk ranah kependidikan mulai dari perencanaan, pelaksanaan, hingga evaluasi pendidikan melalui publikasi artikel.

 

Scope-:

  • Pengembangan kurikulum  pendidikan
  • Evaluasi pembelajaran
  • Evaluasi kinerja guru
  • Metodologi pembelajaran
  • Media pembelajaran
  • Manajemen pendidikan anak usia dini, pendidikan dasar, dan pendidikan menengah
  • Kebijakan dan kepemimpinan pendidikan
  • Pendidikan fiqh
  • Pendidikan aqidah ahlak
  • Pendidikan bahasa arab
  • Psikologi pendidikan
  • Teknologi pendidikan
  • Pendidikan inklusif dan atau multikultural
  • Pembelajaran kolaboratif & interaktif
  • Analisis strategi pembelajaran
  • Kebijakan dan kepemimpinan pendidikan
  • Pengembangan profesional guru
  • Multimedia pembelajaran
  • Pendidikan non formal

Vol 1, No 1 (2022)

Table of Contents

Articles

Vivi Ravita, Ahmad Saefudin, Khasnah Khasnah