HUBUNGAN CITRA MEREK MAJALAH GADIS DENGAN LOYALITAS MEMBACA MAJALAH GADIS DI KOTA SEMARANG
DOI:
https://doi.org/10.21580/icj.2017.2.2.2167Keywords:
Citra Merk, loyalitas Membaca, Majalah GadisAbstract
This study examines the Correlation between brand image Gadis Magazine with loyalty of reading Gadis Magazine in Semarang city. Rationale informing the research this is the Expectancy Value Theory States that the person's behavior is afunction of the value the results expected of a deed. The person's behavior will result in something, the higher the expected value, the higher the desire to realize a particular behaviours. Paradigm in this research is positivistic. This research is classified in explanative type of research. The population in this research is 425 students of Senior High School 1 Semarang, in 10th grade dan have known to read Girl Magazines. This research using multistage random sampling technique, taken a sample of 136 students. The results of the calculation of the correlation Statistics Kendall's Tau B between brand image Gadis Magazine with loyalty of reading Gadis Magazine in Semarang city, retrieved the significance of 0.018 or smaller than the critical numbers i.e. 0.05. So that there is a correlation between the two variables in this research by demonstrating significant results. If viewed from the coefficients of Correlation obtained results 1.0. It can be noted that the relationship is very high.
-----------------------------------------------------------------------------------
Penelitian ini meneliti hubungan antara Citra Merek Majalah Gadis dengan loyalitas membaca Majalah Gadis di Kota Semarang. Dasar pemikiran yang melandasi penelitian ini adalah Expectancy Value Theory menyatakan bahwa perilaku seseorang merupakan fungsi nilai (value) hasil yang diharapkan dari sebuah perbuatan. Perilaku seseorang akan menghasilkan sesuatu, semakin tinggi nilai yang diharapkan, semakin tinggi pula keinginan untuk mewujudkan perilaku tertentu. Paradigma dalam penelitian ini adalah positivistik. Penelitian ini digolongkan dalam jenis penelitian Eksplanatif. Jumlah Populasi dalam penelitain ini adalah 425 Siswa yang merupakan Siswi SMAN 1 Semarang, kelas 10 yang diketahui membaca Majalah Gadis. Penelitian ini mengunakan teknik multistage random sampling, diambil sampel 136 siswa. Hasil perhitungan statistik Korelasi Kendall‘s Tau B antara Citra Merek Majalah Gadis dengan loyalitas membaca Majalah Gadis di Kota Semarang, diperoleh signifikansi sebesar 0.018 atau lebih kecil dari angka kritis yaitu 0.05. Sehingga terdapat korelasi antara kedua variabel dalam penelitian ini dengan menunjukkan hasil yang signifikan. Jika dilihat dari Koefisien Korelasi diperoleh hasil 1.0. Maka dapat diketahui bahwa hubungan sangat tinggi.
Downloads
References
Alma, Buchari. 2005. Manajemen Pemasaran dan Manajemen Pemasaran Jasa; Edisi 2. Bandung: Alfabeta.
Arafah, Willy. 2004. Analisis Kualitas Pelayanan Rumah Sakit Terhadap Image (Studi pada Rumah Sakit pemerintah “X” di Jakarta Selatan). Metode Riset bisnis dan Manajemen. Volume 4. No.1.April: 55-75.
Derianto, dkk. 2004. Brand Equity Ten Strategi Memimpin Pasar, Jakarta : Gramedia Pustaka Utama
Diah, Wardhani. 2008. Media Relations : Sarana Membangun Reputasi Organisasi. Graha Ilmu, yogyakarta : 2008
Danang Sunyoto. 2012. Dasar-dasar manajemen pemasaran. Cetakan Pertama. Yogyakarta : CAPS.
Fandy, Tjiptono. 2011. Pemasaran Jasa, Bayumedia, Malang.
Fandy, Tjiptono. 2004, Strategi Pemasaran, edisi kedua, Andi,. Yogyakarta.
Griffin, Hill. 2002. Customer Loyalty, How to Earn it How to Keep it. Loxington: Books An Imprint of The Free Press.
Hasan, Ali. 2008. Marketing. Yogyakarta : Media Utama.
Hartimbul Ginting, Nembah F. 2011. Manajemen Pemasaran. Bandung: CV. Yrama Widya.
Hermawan Kartajaya. 2003. Marketing In Venus. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Klandermans, Elie. 1997. The Social Psychology of Protest. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publishers.
Kotler, Philip, dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran Jilid 1, edisi Ketiga Belas; terjemahan Bob Sabran, MM. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip. 2005. Manajamen Pemasaran, Jilid 1 dan 2. Jakarta: PT. Indeks Kelompok Gramedia.
Kriyantono, Rakhmat. 2008. Tenik Praktis Riset Komunikasi.Jakarta : Prenada Media Group.
Littlejohn, Stephen W dan Karen A. Foss. 2009. Teori Komunikasi; Theories of Human Communication; Edisi 9. Jakarta: Salemba Humanika.
Lind, Douglass A.,Marchal, William G.,Wathen, Samuel A. 2011. Teknik-teknik STATISTIKA dalam BISNIS DAN EKONOMI Menggunakan Kelompok Data Global, Edisi Tiga Belas. Jakarta: Salemba Empat.
Rakhmat, J.2013. Psikologi Komunikasi.Bandung : PT Remaja Rosdakarya.
Rangkuti, Freddy. 2002. Measuring Custome Satisfaction, Penerbit PT Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Santoso, Singgih. 2014. SPSS 22 from Essential to Expert Skills, Gramedia anggota IKAPI, Jakarta.
Schiffman, Leon, Leslie Lazar Kanuk. 2000. Consumer Behaviour. Seventh Edition. Prentice Hall International, Inc, New Jersey.
Shimp, Terence A. 2003. Periklanan Promosi dan Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran Terpadu, Jilid I, Edisi Kelima. Alih Bahasa Revjani Sjahrial & Dyah Anikasari. Jakarta : Erlangga.
Sutisna. 2003. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Offset.
Suryani, Tatik. 2008. Perilaku Konsumen: Implikasi pada Strategi Pemasaran. Edisi 1. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Tybout, A. M. Calkins. 2005. Kellog On Branding. Jakarta: PT. Prenhallindo
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright
The copyright of the received article shall be assigned to the journal as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish the article in various forms (including reprints). The journal maintains the publishing rights to the published articles. Therefore, the author must submit a statement of the Copyright Transfer Agreement.*)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
In line with the license, authors and third parties (readers, researchers, and others) are allowed to share and adapt the material only for non-commercial purposes. In addition, the material must be given appropriate credit, provided with a link to the license, and indicated if changes were made. If authors and third parties (readers, researchers, and others) remix, transform or build upon the material, they must distribute their contributions under the same license as the original.
*) Authors whose articles are accepted for publication will receive confirmation via email to send a Copyright Transfer Agreement.