KESESUAIAN BUKU TEKS KURIKULUM 2013 UNTUK SISWA DENGAN KOMPETENSI DASAR MATA PELAJARAN MATEMATIKA KELAS VII
Main Article Content
Abstract
Perubahan pendidikan yang diemban oleh Kurikulum 2013 menja- dikan guru harus merubah sistem pembelajarannya di kelas. Untuk itu pemerintah telah menyiapkan berbagai perangkat sebagai panduan di lapangan, diantaranya adalah buku teks pelajarn untuk guru dan untuk siswa. Oleh karena itu sudah seharusnya apabila buku teks ini sesuai den- gan kaidah kurikulum 2013. Namun pada kenyataannya pada buku teks siswa kelas VII untuk mata pelajaran Matematika terdapat beberapa hal yang tidak sesuai dengan ketentuan Kurikulum 2013. Untuk itu perlu di- lakukan analisis isi terhadap buku ini agar kekurangannya dapat menjadi perbaikan. Kajian ini bertujuan untuk melihat kesesuaian isi buku teks se- bagai pegangan siswa kelas VII mata pelajaran Matematika dengan Kom- petensi Dasar yang tercantum dalam Permendikbud No. 68 tahun 2013 tentang Kompetensi Dasar dan Struktur Kurikulum SMP/MTs. Hasil ka- jian ini menunjukkan bahwa terdapat beberapa Kompetensi Dasar di buku yang tidak berasal dari Permendikbud tersebut, dan juga terdapat bebera- pa Kompetensi Dasar yang ada di Permendikbud yang belum termuat di dalam buku teks.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
choirunissa, lulu. (2016). KESESUAIAN BUKU TEKS KURIKULUM 2013 UNTUK SISWA DENGAN KOMPETENSI DASAR MATA PELAJARAN MATEMATIKA KELAS VII. Phenomenon : Jurnal Pendidikan MIPA, 3(2), 35–55. https://doi.org/10.21580/phen.2013.3.2.137
Section
Articles
Authors retain copyright and grant the PHENOMENON right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially, Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in PHENOMENON.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. 2013. Peraturan Menteri Pendidikan Nomor 68 tentang Kerangka Dasar dan Struktur Kurikulum SMP/MTs
_________2013. Peraturan Menteri Pendidikan Nomor 32 tentang Standar Nasional Pendidikan
_________2013. Buku Guru Matematika SMP/MTs kelas VII.
_________2013. Buku Siswa Matematika SMP/MTs kelas VII.
Suharsimi Arikunto. 2000. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Yogyakarta: Bina Aksara