DESAIN E-DIAGNOSTIC TEST UNTUK ANALISIS PEMAHAMAN KONSEP PADA MATERI REDOKS DAN TATA NAMA SENYAWA
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Agustin, A., Kasmadi, I., S., Wisnu, S. (2018). Pengaruh Penggunaan Peta Konsep Berbasis Multilevel Terhadap Pemahaman Konsep Kimia Peserta didik. Chemistry in Education. Semarang. CIE 7 (2) : 8-13
Afriawan, M., Binadjab, A., dan Latifah, B. (2012). Pengaruh penerapan pendekatan SAVI bervisi SETS pada pencapaian kompetensi terkait reaksi redoks. Unnes science educational journal.
Bayrak, B.K. (2013). Using Two-Tier Test to Identify Primary Students’ Conceptual Understanding and Alternative Conceptions in Acid Base. Mevlana International Journal of Education, 3 (2): 19-26.
BNSP. (2006). Permendiknas RI No. 22 Tahun 2006 tentang Standar Isi Untuk Satuan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta.
Juwairiah. (2013). Alat Peraga Dan Media Pembelajaran Kimia. Vol 04 No 01. Januari-Juni 2013, 5.
Kamilah, D. S., & I. P. Suwarna. (2016). Pengembangan Three-Tier Test Digital Untuk Mengidentifikasi Miskonsepsi Pada Konsep Fluida Statis. Edusains, 8(2), 212–220.
Peşman, H., & A. Aryilmaz. (2010). Development of A Three-Tier Test to Assess Ninth Grade Students’ Misconceptions About Simple Electric Circuits. The Journal of Educational Research, 21(3), 208–222.
Plomp, Tj. (1997). Educational Design: Introduction Principles and Methods of Development Research. Norwell, MA: Kluwer Academic Publishers
Salirawati, D. (2011). Pengembangan Instrumen Pendeteksi Miskonsepsi Kesetimbangan Kimia pada Peserta Didik SMA. Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan, 15(2), 232–249.
Setiawan. (2008). Konsep Dan Makna Pembelajaran. Bandung: Alfabeta
Setiawan, D., E, Cahyono, & C, Kurniawan. (2012). Identifikasi dan Analisis Miskonsepsi pada Materi Ikatan Kimia Menggunakan Instrumen Tes Diagnostik Three-Tier. Journal of Innovative Science Education, 1(1), 1–9.
Siswaningsih, W., Nur, A., Nuer, E., Indah, R. (2014). Pengembanangan Tes Diagnostik Three-tier Untuk Mengidentifikasi Miskonsepsi Pada Materi Kimia Peserta didik SMA. Jurnal Pengajaran MIPA. Bandung. Vol 19 No 1: 117-127
Ulva, Y. I., Santosa, Parlan. (2016). Identifikasi Tingkat Pemahaman Konsep Larutan Penyangga Aspek Makroskopik, Submikroskopik, Dan Simbolik Pada Peserta didik Kelas XI IPA SMA N 3 Malang Tahun Ajaran 2013/2014. Jurnal Pembelajaran Kimia. Malang. Vol 01 No 02: 69-75