Pengaruh Penggunaan Internet Terhadap Minat dan Perilaku Belajar Siswa
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
The copyright of the received article shall be assigned to the journal as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish the article in various forms (including reprints). The journal maintains the publishing rights to the published articles. Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from the journal with an acknowledgment of initial publication to this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Anih, E. (2016). Modernisasi Pembelajaran di Perguruan Tinggi Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi. Jurnal Pendidikan Unsika, 4(2), 185–196.
Arisanti, D., & Subhan, M. (2018). Pengaruh Penggunaan Media Internet Terhadap Minat Belajar Siswa Muslim di SMP Kota Pekanbaru. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 3 (2), 61–73. https://doi.org/10.25299/althariqah.2018.vol3(2). 2322
Barus, E. L., & Sani, R. A. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Latihan Inkuiri Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Materi Pokok Usaha Dan Energi Di Kelas X Semester Ii. INPAFI (Inovasi Pembelajaran Fisika), 5(4). https://doi.org/10.24114/inpafi.v5i4.9216
Fauziyah, S., ismail, I., & Norra, B. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Scrapbook untuk Meningkatkan Motivasi Belajar pada Materi Vertebrata di Kelas X. Bioeduca : Journal of Biology Education, 2(1), 16 - 27. doi:https://doi.org/10.21580/bioeduca.v2i1.5996
Nana, D., & Elin, H. (2018). Memilih Metode Penelitian Yang Tepat: Bagi Penelitian Bidang Ilmu Manajemen. Jurnal Ilmu Manajemen, 5(1), 288.
Nuryatin, A., & Mulyati, S. (2021). Analisis Perilaku Belajar Mahasiswa. 18(01), 77–89. https://doi.org/10.25134/equi.v18i01.
Pane, A., & Darwis Dasopang, M. (2017). Belajar Dan Pembelajaran. FITRAH:Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman, 3(2), 333. https://doi.org/10.24952/fitrah.v3i2.945
Putri, B. B. A., Muslim, A., & Bintaro, T. Y. (2019). Analisis Faktor Rendahnya Minat Belajar Matematika Siswa Kelas V Di Sd Negeri 4 Gumiwang. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 5(2), 68–74. https://doi.org/10.31949/educatio.v5i2.14
Ricoida, D. I., & Pibriana, D. (2016). Pengaruh Penggunaan Internet Terhadap Minat Dan Perilaku Belajar Mahasiswa. In E. W. T. Darmaningrat (Ed.), Seminar Nasional Sistem Informasi Indonesia (Issue November, pp. 281–287). Jurusan Sistem Informasi,Fakultas Teknologi Informasi,Institut Teknologi Sepuluh November.
Rusi, I. (2019). Pengaruh Penggunaan Internet Terhadap Minat Dan Motivasi Belajar Dengan Mempertimbangkan Jenis Kelamin. JBTI : Jurnal Bisnis Teori Dan Implementasi, 10(1), 64–79. https://doi.org/10.18196/bti.101116
Ruslan, D., & Monica, K. (2018). Pengaruh Penggunaan Internet dan Motivasi Belajar Terhadap Prestasi Belajar Ekonomi Siswa Kelas XII IPS Swasta Panti Harapan Lawe Deski. Jurnal Ekonomi Pendidikan, 6(7), 10–20.
Salainty, F. R., Walandouw, A., & Rondonuwu, S. (2015). Pengaruh Permainan Internet terhadap Perilaku Remaja di kelurahan Karombasan Utara. Journal Acta Diurna, IV(1), 1–12. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/actadiurnak omunikasi/article/view/6717
Santosa, S. (2007). Teknologi Informasi dan Komunikasi Kelas IX untuk SMP DAN MTs. ANDI dan Intan Pariwara. https://rest-app.belajar.kemdikbud.go.id/files/pdf/b5d489ffe9674bd28e933133f9a9fc29.pdf
Sasmita, R. S. (2020). Pemanfaatan Internet Sebagai Sumber Belajar. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 2(1), 99–103. https://doi.org/10.31004/jpdk.v1i2.603
Umar, H. J. (2015). Peningkatan kualitas pendidikan dan pembangunan kultur global. 15, 167–192.
Winarno, W., & Setiawan, J. (2013). Penerapan Sistem E-Learning pada Komunitas Pendidikan Sekolah Rumah (Home Schooling). Jurnal ULTIMA InfoSys, 4(1), 45–51. https://doi.org/10.31937/si.v4i1.241