Profil Kemampuan Representasi Siswa Dalam Memecahkan Masalah Matematika Ditinjau Dari Gaya Belajar
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Armadan, A., Somakim, S., & Indaryanti, I. (2017). Kemampuan Representasi Matematis Siswa pada Pembelajaran Berbasis Teori Van Hiele di Materi Segiempat Kelas VII SMP Negeri 1 Indralaya Utara. Jurnal Elemen, 3(1), 49. https://doi.org/10.29408/jel.v3i1.306
Bire, A. L., Geradus, U., & Bire, J. (2014). Pengaruh Gaya Belajar Visual, Auditorial, Dan Kinestetik Terhadap Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Kependidikan, 44(2), 168-174. https://doi.org/10.21831/jk.v44i2.5307
Fuad, M. N. (2016). Representasi Matematis Siswa SMA dalam Memecahkan Masalah Persamaan Kuadrat Ditinjau dari Perbedaan Gender. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 7(2), 145–152. https://doi.org/10.15294/kreano.v7i2.5854
Hadi, S., & Novaliyosi. (2019). TIMSS Indonesia (Trends in International Mathematics and Science Study). Prosiding Seminar Nasional & Call For Papers Program Studi Magister Pendidikan Matematika Universitas Siliwangi, 562–569.
Mandur, K., Sadra, I. W., & Suparta, I. N. (2013). Kontribusi Kemampuan Koneksi, Kemampuan Representasi, dan Disposisi Matematis terhadap Prestasi Belajar Matematika Siswa SMA Swasta di Kabupaten Manggarai. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan Missio, 2, 65–72.
Mulyaningsih, S., Marlina, R., & Effendi, K. N. S. (2020). Analisis Kemampuan Representasi Matematis Siswa SMP dalam Menyelesaikan Soal Matematika. Jurnal Kajian Pendidikan Matematika, 6(1), 99–110.
https://doi.org/10.31958/jt.v22i1.1226
NCTM. (2000). NCTM ’ s Principles and Standards for School Mathematics : Implications for Administrators (Issue 623). Reston, VA: The Natinal Council of Teachers of Mathematics.
Panduwinata, B., Tuzzahra, R., Berlinda, K., & Widada, W. (2019). Analisis Kesulitan Representasi Matematika Siswa Kelas VII Sekolah Menengah Pertama Pada Materi Sistem Persamaan Linier Satu Variabel. Jurnal Pendidikan Matematika Raflesia, 04(02), 202–210.
Royana, I., Afgani, M. W., & Wardani, A. K. (2020). Representasi Simbolik Siswa dalam Menyelesaikan Soal HOTS Materi Relasi dan Fungsi Kelas VIII SMP. 02(2), 1–14.
Setyawan, F. (2017). Profil Representasi Siswa Smp Terhadap Materi Plsv Ditinjau Dari Gaya Belajar Kolb. Journal of Medives, 1(2), 82–90. http://e-journal.ikipveteran.ac.id/index.php/matematika
Umrana, Cahyono, E., & Sudia, M. (2019). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Ditinjau dari Gaya Belajar Siswa ( Analysis of mathematical problem solving abilities in terms of student learning styles ). Jurnal Pembelajaran Berpikir Matematika, 4(1), 67–76.
Utami, S. D., Asnawati, R., & Coesamin, M. (2015). Efektivitas Penerapan Problem Based Learning Ditinjau dari Kemampuan Representasi Matematis. Jurnal Pendidikan Matematika Unila, 3(5), 1–12.Villegas, J. L., Castro, E., & Gutiérrez, J. (2009). Representations in problem solving: A case study with optimization problems. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(17), 279–308.
Yudhanegara, M. R., & Lestari, K. E. (2015). Meningkatkan Kemampuan Representasi Beragam Matematis Siswa melalui Pembeajaran Berbasis Masalah Terbuka (Penelitian Kuasi Eksperimen terhadap Siswa Kelas VII SMPN 1 Pagaden, Subang). Jurnal Ilmiah Solusi, 1(4), 97–106. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional
Khafidta, V., Muhtarom, M., & Happy, N. (2020). Pengembangan bahan ajar modul limit fungsi untuk meningkatkan kemampuan representasi siswa. SENATIK, 212-216.
Happy, N., & Murtianto, Y. H. (2015). Analisis Profil Multipel Representasi Mahasiswa Pada Mata Kuliah Analisis Riil Berdasarkan Prinsip-Prinsip Teori Belajar David Ausubel. AKSIOMA: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika, 6(1/Maret).
Muhtarom, M., Nizaruddin, N., Nursyahidah, F., & Happy, N. (2019). The Effectiveness Of Realistic Mathematics Education To Improve Students’multi-Representation Ability. Infinity Journal, 8(1), 21-30.
Masrifah, Happy, N. & Setyowati, R. D. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Berdasarkan Gaya Belajar Visual. Euclid, 7.1: 1-11.Permendiknas No. 22 Tahun 2006