PENINGKATAN KUALITAS PEMBELAJARAN IPA MELALUI STRATEGI BELAJAR PQ4R BERBANTUAN MEDIA POWERPOINT
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Alkash, Kheira Altaher Musa; Al-Dersi, Zamzam Emhemmad Mari. 2013. Advantages of Using PowerPoint Presentation in EFL Classroom & the Status of its Use in Sebha University. Tersedia http://eltsjournal.org/upload/2014-05-13%2017-46-59F.pdf (21 Januari 2015)
Arief, Manzoor H; Bibi, Ruqia. 2011. Effect of PQ4R Study Strategy in Scholastic Achievement of Secondary School Students in Punjab (Pakistan). Tersedia di http://www.languageinindia.com/dec2011/ruquiabibischolasticfinal.pdf (21 Januari 2015)
Arrends, Richard I. 1997. Classroom Instruction and Management. Mc Graw-Hill.
Budiono, Yoyok. 2012. Penerapan Metode PQ4R (Preview, Question, Read, Reflect, Recite, Review) Pada Pembelajaran Membaca di SMA Negeri 8 Malang. Jurnal Universitas Malang. Tersedia di http://jurnal-online.um.ac.id/data/artikel/artikel6BA250226CC601FF05824EA02F530B0C.pdf (21 Januari 2015)
Daryanto. 2011. Media Pembelajaran. Bandung: Satu Nusa Studio
Fauzie, Ahmad. 2011. Peningkatan Pemahaman Wacana Argumentasi Melalui Penerapan Strategi PQ4R. Tersedia dihttp: http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/bitstream/123456789/21749/1/AHMAD%20FAUZIE-FITK.pdf (21 Januari 2015)
Hartanto, Iwan. 2009. Penggunaan Strategi Belajar PQ4R (Preview, Question, Read, Reflect, Recite, Review) dalam Pembelajaran Sejarah untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas XI IPS 1 Pokok Bahasan Pendudukan Militer Jepang Di Indonesia Sma Negeri 1 Gringsing. Jurnal unnes. Tersedia di http://lib.unnes.ac.id/2362/ (21 Januari 2015)
Hopkins, David. 2011. A Teacher’s Guide To CLASSROOM RESEARCH. Edisi ke-4. (diterjemahkan oleh: Achmad Fawaid) Yogyakarta: Pustaka pelajar
Idris dan Marno. 2008. Strategi,dan MetodePengajaran. Yogyakarta: Ar-ruzz Media
Johnson D.W.,Johnson R.T.1994. Coope-rative, Competitive, Individu-alistic Learning. Fourth Editi-on. Needham Heights: Allyn and Bacon.
Khanifatul. 2013. Pembelajaran inovatif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media
Munadi,Yudhi.2013. Media Pembela-jaran. Jakarta Selatan :GP Press Group
Novriansyah, Brenny. 2013. Penerapan Strategi “PQ4R” dan Portofolio pada Model Pembelajaran Kooperatif Tipe STAD sebagai upaya Meningkatkan Penguasaan Kosa Kata Bahasa Arab Siswa Kelas XI Bahasa MAN I Model Bengkulu. Tersedia http://bengkulu.kemenag.go.id/file/file/Dokumen/txql1391652242.pdf (21 Januari 2015)
Nugroho, Rizki Multianto. 2012. Penerapan Strategi Pembelajaran Preview, Question, Read, Reflect, Recite, Review (PQ4R) untuk Meningkatkan Hasil Belajar Mata Pelajaran Sejarah Kelas XI E-1 Semester Gasal 2012/2013 SMAN 2 Malang. Tersedia di http://library.um.ac.id/ptk/index.php?mod=detail&id=58570 (21 Januari 2015)
Omoteso, B. A.; Sadiku, F. A. 2013. Effectiveness Of PQ4R Study Technique On Performance Of Students In Chemistry.. Tersedia http://www.ajol.info/index.php/ifep/article/view/91281(21 Januari 2015)
Sprenger, Marilee. 2011. Cara Mengajar Agar tetap Ingat. Jakarta: Erlangga
Sudjana, Nana. 2011. Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algesindo
Sumantri, Mulyani dan Johar Permana. 2011. Strategi Belajar Mengajar. Bandung : CV. Maulana
Tampunolon, Saur. 2013. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Penerbit Erlangga
Usman, Moh. Uzer. 2011. Menjadi guru Profesional. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Widoyoko, Eko Putro. 2014. Evaluasi Program Pembelajaran. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.