Innovation in Using the Quizizz-Assisted Zoom Application in Chemistry Learning during the Covid-19 Pandemic
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Astuti, D. R., Ma’arif, A. A., Fuad, A., & Paryati, P. (2020). Analisa pengelolaan kampanye public relations tentang pencegahan Covid-19 di Indonesia.
BNPB, (2020). Kasus COVID-19 Bertambah 585, Pasien Sembuh 486 dan Meninggal 23. https://bnpb.go.id/berita/kasus-covid19-bertambah-585-pasien-sembuh-486-dan-meninggal-23. diakses pada Rabu (10/06/20) pukul 14:35 WIB.
Buana, D. R. (2020). Analisis Perilaku Masyarakat Indonesia dalam Menghadapi Pandemi Virus Corona (Covid-19) dan Kiat Menjaga Kesejahteraan Jiwa. Salam: JurnalSosial dan Budaya Syar-i, 7(3), 217-226.
Darmadi, H. (2017). Pengembangn Model dan Metode Pembelajaran Dalam Dinamika Belajar Siswa. Yogyakarta: Deepublish.
Delacruz, S. (2014). Using Nearpod in elementary guided reading groups. TechTrends, 58(5), 62-69.
Hidayatullah, S., Khouroh, U., Windhyastiti, I., Patalo, R. G., & Waris, A. (2020). Implementasi Model Kesuksesan Sistem Informasi DeLone And McLean Terhadap Sistem Pembelajaran Berbasis Aplikasi Zoom Di Saat Pandemi Covid- 19. Jurnal Teknologi dan Manajemen Informatika, 6(1), 45-53.
Jaedun, A. (2011). Metodologi penelitian eksperimen. Fakultas Teknik UNY, 12. Creswell, J. W. (2002). Desain penelitian. Pendekatan Kualitatif & Kuantitatif, Jakarta: KIK.
Junita, Y., & Purba, L. S. L. (2019). Peningkatan Hasil Belajar Kimia Siswa Melalui Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Think Pair Share (TPS) di SMAN 92 Jakarta. Jurnal Dinamika Pendidikan, 12(1), 41-54.
KOMPAS.COM, (2020). Mendikbud : Krisis COVID-19 menyadarkan bahwa belajar dimana saja.
https://nasional.kompas.com/read/2020/05/02/17265601/mendikbud-krisis- covid-19-menyadarkan-bahwa-belajar-bisa-di-mana-saja. diakses pada Kamis (11/06/20) pukul 00:58 WIB.
Kurniawan, A. F., Purba, L. S. L., & Simanjuntak, F. N. (2021, June). Utilization of Moodle in Increasing Motivation of Learning Chemistry Students. In 2nd Annual Conference on blended learning, educational technology and Innovation (ACBLETI 2020) (pp. 182-188). Atlantis Press.
Kusumadewi, R. F., NEOLAKA, A., & Yasin, M. (2020). BAHAN AJAR KOMIK MATEMATIKA BERBASIS DIGITAL BAGI SISWA SEKOLAH DASAR. Phenomenon: Jurnal Pendidikan MIPA, 10(1), 85-101.
Liu, A. N. A. M. M., & Ilyas, I. (2020). Pengaruh Pembelajaran Online Berbasis Zoom Cloud Meeting Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa Fisika Universitas Flores. Jurnal Pendidikan Fisika dan Keilmuan (JPFK), 6(1), 34-38.
Naserly, M. K. (2020). IMPLEMENTASI ZOOM, GOOGLE CLASSROOM, DAN WHATSAPP GROUP DALAM MENDUKUNG PEMBELAJARAN DARING (ONLINE) PADA MATA KULIAH BAHASA INGGRIS LANJUT (Studi Kasus Pada 2 Kelas Semester 2, Jurusan Administrasi Bisnis, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Bina Sa. Aksara Public, 4(2), 155-165.
Nasution, M. K. (2018). Penggunaan metode pembelajaran dalam peningkatan hasil belajar siswa. Studia Didaktika, 11(01), 9-16.
Pakpahan, R., & Fitriani, Y. (2020). Analisa Pemanfaatan Teknologi Informasi dalam Pembelajaran Jarak Jauh di Tengah Pandemi Virus Corona Covid-19. Journal of Information System, Applied, Management, Accounting and Research, 4(2), 30-36.
PENYUSUN, T; (2020). PROTOKOL TATALAKSANA COVID-19.
Purba, L. S. L. (2021). Microsoft teams 365 and online learning: The student’s perception. Jurnal Pendidikan Kimia, 13(2), 130-136.
Purba, L. S. L. (2018, September). Analisis Minat Belajar Kimia Pokok Bahasan Sistem Periodik Unsur (SPU) Melalui Pemanfaatan Aplikasi Games Atomas pada Android. Seminar Nasional Sains dan Pendidikan Sains XI Tahun 2018.
Purba, L. S. L. (2019). Peningkatan konsentrasi belajar mahasiswa melalui pemanfaatan evaluasi pembelajaran quizizz pada mata kuliah kimia fisika I. Jurnal Dinamika Pendidikan, 12(1), 29-39.
Purba, L. S. L. (2020, June). The effectiveness of the quizizz interactive quiz media as an online learning evaluation of physics chemistry 1 to improve student learning outcomes. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1567, No. 2, p. 022039). IOP Publishing.
Purba, L. S. L., Sormin, E., Harefa, N., & Sumiyati, S. (2019). Effectiveness of use of online games kahoot! chemical to improve student learning motivation. Jurnal Pendidikan Kimia, 11(2), 57-66.
Roser, M., Ritchie, H., Ortiz-Ospina, E., & Hasell, J. (2020). Coronavirus pandemic (COVID-19). Our World in Data
Sababalat, D. F., Purba, L. S. L., & Sormin, S. (2021). Efektivitas pemanfaatan media pembelajaran teka-teki silang online terhadap peningkatan minat belajar siswa. EduMatSains: Jurnal Pendidikan, Matematika dan Sains, 6(1), 207-218.
Telaumbanua, D. (2020). Urgensi Pembentukan Aturan Terkait Pencegahan Covid-19 di Indonesia. QALAMUNA: Jurnal Pendidikan, Sosial, Dan Agama, 12(1), 59-70.