Pengembangan LKPD Materi Arthropoda Berbasis STEM Berteknologi Augmented Reality
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
The copyright of the received article shall be assigned to the journal as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish the article in various forms (including reprints). The journal maintains the publishing rights to the published articles. Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from the journal with an acknowledgment of initial publication to this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
Asri (Adinda), Gita Kinanthi Purnama. (2019). Pemanfaatan Smartphone Sebagai Media Pembelajaran Mata Kuliah Koreografi dan Komposisi Tari I. Lentera: Jurnal Ilmiah Kependidikan. Vol. 14 No. 2
Destiara, M, Soendjoto M.A & Dharmono. (2018). Validitas Bahan ajar jenis ikan di sungai panjaratan pada konsep vertebrata SMA kelas X. jurnal inovasi pendidikan sains. Vol. 9 no.1
Destiara Meyninda & Hermawan Aldi. Teknologi Augmented Reality sebagai media pembelajran biologi. Jurnal Sistem Informasi dan Bisnis Cerdas (SIBC) vol.13 no.2
Destiara, Meyninda. (2020). The Practicality of Teaching Material Biology of Islamic-Science Based on Augmented Reality. Bio-Inoved: Jurnal Biologi-Inovasi Pendidikan. Vol. 2 No. 2
Kemendikbud. (2013). Permendikbud Nomor 65 Tahun 2013 Tentang Standar Proses. Jakarta: Kemendikbud
Kemendikbud. (2020). Permendikbud Nomor 15 Tahun 2020 Tentang Pedoman Penyelenggaraan Belajar dari Rumah dalam Masa Darurat Penyebaran Covid-19. Jakarta: Kemendikbud
Kitchenham, A. (2011). Models for interdiscriplinary mobile learning: delivering information to students. Hersey PA: IGI Global.
Laurillard, D.Rethinking university teaching: a framework for the effective use of educational technology (London:Routledge)
Mulyani Tri. (2019). Pendekatan Pembelajaran STEM untuk Menghadapi Revolusi. Seminar Nasional Pascasarjana 2019. Prosiding. Universitas Negeri Semarang.
Mulyatiningsih, E. (2011). Metode Penelitian Terapan Bidang Pendidikan. Yogyakarta: Alfabeta
Mustaqim, Ilmawan. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Augmented Reality. Jurnal Edukasi Elektro. Vol. 1 No. 1
Pramuji Lili, Anna Permanasari, Didit Ardianto. (2018). Multimedia Interaktif Berbasis STEM pada konsep Pencemaran Lingkungan Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal of Science Education and Practice. Vol. 2 No.1
Prastowo, Andi. (2015). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Yogyakarta: Diva Press.
Riduwan. (2012). Metode & Teknik Menyusun Proposal Penelitian. Bandung: Alfabeta
Suhendra, Hendra. (2020). Pemanfaatan Smartphone Sebagai Media Pembelajaran Berbasis Dasring Pada Masa Covid-19 Di MI Ma’arif 07 Karangmangu Kecamatan Kroya Kabupaten Cilacap. Masters thesis. IAIN Purwokerto. Tidak dipublikasikan
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian pendidikan pendekatan kualitatif, kuantitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Widjajanti, Endang. (2008). Kualitas Lembar Kerja Siswa. (online) (staff.uny.ac.id/system/files/pengabdian/ending../kualitas-lks.pdf. diakses pada tanggal 18 Oktober 2020)