PENGGUNAAN MEDIA ANIMASI DALAM PEMBELAJARAN TRIGONOMETRI UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MAHASISWA TADRIS MATEMATIKA IAIN WALISONGO SEMARANG
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in PHENOMENON.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Arikunto, Suharsimi. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : Rineka Cipta.
Ginting, Abdurahman. 2007. Esensi Praktis Belajar dan Pembelajaran. Bandung : Humaniora.
Latuheru, John D. 1988. Media Pembelajaran dalam Proses Belajar Mengajar Masa Kini. Jakarta : Departemen Pendi- dikan dan Kebudayaan.
Nasution, S. 2003. Metode Research. Jakarta : Bumi Aksara. Sadiman, A. S. dkk. 1996. Media Pendidikan : Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatannya. Jakarta : PT. Raya Grafindo Persada.
Salimyes. Download Media Pembelajaran Matematika Berbasis Macromedia Flash. [Online]. (salimyes.blogspot. com/2009/06/download-media-pembelajaran-matemati- ka.html). Diakses pada tanggal 25 Maret 2013.
Sudjana, Nana dan A. Riva’i. 2011. Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algesindo.
Sudjana, Nana dan Ibrahim. 1989. Penelitian dan Penilaian Pendidikan. Bandung : Sinar Baru Algesindo.
Susilana, Rudy dan Riyana, Cepy. 2008. Media Pembelajaran; Hakikat, Pengembangan, Pemanfaatan, dan Penilaian. Bandung : Jurusan Kurikulum dan Teknologi Pendidikan-FIP-UPI.
Utami, D. 2007. Animasi dalam Pembelajaran. [Online]. (www. uny.ac.id/akademik/default.php). Diakses pada tanggal
Februari 2013.